keskiviikko 11. toukokuuta 2016

Iha ite tein villasukat

Muistan, että olen joskus noin kymmenen vuotta sitten yrittänyt neuloa villasukkia eikä siitä tullut yhtään mitään. Puikot lentelivät pitkin lattiaa ja silmukat karkasivat koko ajan. Hermo meni ja pinna paloi. Minulle taisi silloin muodostua pienoinen kammo neulomiseen, koska en ole sen koommin uskaltautunut edes koskea neulepuikkoihin.

Ja tästä olen saanut hämmästelyjä ja kommentteja todella paljon. Käsi- ja taideteollisuuden opettajan lapsiko ei osaa neuloa villasukkia! Eikös sanonta mene niin, että suutarin lapsella ei ole kenkiä...

Viime syksynä otin itseäni niskasta kiinni ja ryhdyin neulomaan elämäni ensimmäisiä villasukkia. Eli mallina ihan perussukat raidoilla ja lankana Basic Hjertegarn, värit 7079 ja 29121. Yhtään silmukkaa ei karannut matkan varrelle ja puikot pysyivät siellä missä pitikin. Ja sukista tuli käyttökelpoiset ja jopa ihan omaan jalkaan sopivan kokoisetkin?!? Uskaltaako sanoa, että nämä on mielestäni aikas hienot? Hyvä mie!

 


Virkkukoukkusen sanoin tästä lähtee kyllä todella vakava neuloosi liikkeelle. Olen hamstrannut sukkalankoja jo ihan kiitettävässä määrin ja ideoita on vaikka muille jakaa. Ja tähän ei yhtään kyllä auttanut se, että liityin keväällä facebookin Voihan villasukka-ryhmään, joka vilisee toinen toistaan ihanampia villasukkia.

Harmillisesti olen ainakin vielä kovin hidas neuloja, joten tästä aika paljolti johtuu se, että minulla on useita parittomia sukkia odottamassa pariaan. En millään malttaisi neuloa toista samanlaista kun syyhyttää jo päästä neulomaan jotain uutta ja erilaista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti