lauantai 30. heinäkuuta 2016

Super Mario

Olen aikaisemmin nähnyt vain perinteisiä ristipistotöitä ja ne ovat aina olleet minusta jotenkin pliisuja ja tylsiä. Kunnes näin pinterestissä moderneja ja värikkäitä töitä. Halusin kokeilla tehdä jotakin vastaavaa.

Sain ihan älyttömän idean tehdä kummipojalle syntymäpäivälahjaksi elämäni ensimmäisen ristipistotyön. Älyttömäksi ajatukseksi projektin teki aikataulu, eli loppujen lopuksi tein koko työn parissa viikossa. En suosittele.

Jossakin vaiheessa olin kyllä aivan varma, etten saa sitä ajoissa valmiiksi. Muutamana iltana loppua kohden tuli tehtyä työtä aika myöhään ja kyllä siellä muutama virhekin on. Olen kuitenkin todella tyytyväinen lopputulokseen ja niin näytti olevan lahjan saajakin. Eli kyllä kannatti nähdä vaivaa.

Super Mario-aiheinen työ vaikutti omasta mielestä hauskalta ja ajattomalta. Eli tietoisesti halusin tehdä jotakin, joka on toimiva vielä muutaman vuoden kuluttuakin, eikä jokin tämän hetken hitti ja hetken kuluttua onkin jo innostus laantunut kyseiseen aiheeseen.

Olen yhdistellyt useasta eri ristipistomalleista osia omaan työhöni. Eli aivan oikeanlainen se ei varmasti ole, mutta hieno se on joka tapauksessa. Ristipistotyö olikin todella hauskaa ja taidan tehdä niitä vielä paljon lisää. Ideoitakin on jo paljon, muutama todella hyvä sopisi myös lahjaksi. Sain myös pyynnön kummipojan pikkusiskolta, että tekisinkö hänelle hevosaiheisen työn ja kyllähän minä teen. Tosin en ihan samalla työtahdilla kuin veljelleen, vaan taidan tehdä sen vaikka joululahjaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti